smart eller?

Ja så är vi hemma igen från Örebro! Ja alla ni som hade krångel med rebusen;) På slantarna stod det  "öre" och så var det en bro på den andra bilden, alltså öre+bro;)
Vi har haft en helt underbar vecka hos min lilla dotter!
Tåget gick jättebra för vovven ( inte första x2000, för då var han livrädd och skakade ända till gävle) men sedan gick det bra!
 
Vi var fyra + en liten valp som skulle rymmas i en liten etta men det gick över förväntan bra:) Såklart det blir rörigt men vadå? Vi har ätit gott, druckit gott och roat oss kungligt!
På lördag när vi kom åt  vi tacos och tittade på hockey!Senare på kvällen tog vi en taxi för att bowla. Jag hade fortfarande ont i magen så jag höll i magen med ena handen och klotet med den andra, men de andra var ju desto duktigare förstås! Resultat? inga kommentarer! Det är dottern som svingar iväg klotet på bilden!
  
på söndagen så åkte vi till marieberg och shoppade! Jag fick tag i en rosa vårjacka så jag var helnöjd! Vi drack en supergod kaffelatte och surrade lite på ett mysigt fik!
Sedan gjorde dottern sin görgoa potatisgratäng och jag stekte antricote! Mums

Måndagen fick jag följa med och titta på den nya fina lägenheten! Den håller ju på att byggas så det var ju bara betong och byggfläktar och en massa byggjobbare som sprang omkring men lägenheten kommer att bli kanonfin! Utsikt över ett grönområde och översta våningen (med hiss). Det var tre våningar! Där får ni det kanonfint ungdomar!
 
Sedan var det inköp av soffa som gällde! Och vi hittade en kanonläcker matta och lampa också!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
sonen tyckte däremot inte att det var någon höjdare att gå i affärer;)

Till middag blev det hemgjord pizza!

På tisdagen drog dottern iväg på sin skola några timmar och jag tog ett litet nappatag i lägenheten! Sedan åkte vi på stan en sväng! Sonen klippte sig och jag köpte tyg till bakstycket på det fina babytäcket som är färdigbroderat nu. Kvällen tillbringades på stan med ett intagande av en  otroligt god mongolisk buffé!
             
På onsdagen följde jag med på skolan och lyssnade på ett föredrag (mycket intressant måste jag säga), när vi kom hem slöade vi lite och sedan handlade jag och dottern lite och sedan gjorde vi några kanongoda pajer. Sedan blev det filmtajm på 52tummaren!

Ja så så var det redan torsdag och tåget dunkade iväg hemåt!

 Min snälla kompis hämtade oss på stationen, tack snälla du:)
Nästa gång jag hälsar på blir det i den nya fina lägenheten!
Vill inte tänka på den bedrövliga matchen jag nyss sett, jädrar vilket oflyt! :(
Kram på er!

Kommentarer
Postat av: Kieran

Tack så jättemycket för en jättetrevlig förra helg. Det måste vi göra om snart tycker jag =) Hoppas allt är bra annars och att magen känns bättre nu. Hälsa familjen så gott...kram svärson!

2009-03-07 @ 20:07:33
Postat av: Fia

Det låter som omni har haft jättemysigt! Vad skönt att det har blivit lite bättre med magen.

2009-03-08 @ 21:21:09
URL: http://neverkeso.blogg.se/
Postat av: Nilla

Hej

Det låter som om du har haft det kanon... uträttat en massa och även myst..

2009-03-09 @ 14:49:39
URL: http://fnilla.blogg.se/
Postat av: Helen

Meeeennn åhhh, irriterad att jag inte knäckte den lätta ;-)

En skön tripp var det tydligen! Känner oxå för en lite resa, det skulle pigga upp grå-vardagen lite nu i väntan på påsken.



Ha´de gott!

2009-03-09 @ 15:31:33
URL: http://helensvardag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0