the new car

japp ! nu har jag köpt ny bil! (nåja jag och jag ,gubben var väl med på ett hörn han också för det var han som pröjsade;) Min lilla ford gick bort i torsdags! Han dog på väg hem från stan :( Jag tog mig precis in på gården, sista metrarna bara på rull avstängd för då rök det om den! Och sedan var det godnatt!
Vi fick lite panik eftersom jag är i stort behov av bil så det vara bara att sätta sig och kolla igenom alla bilsighter. Till sist hittade min lilla gubbe denna fina bil som så småningom skulle bli min!


En peageut 406 2.0 hdi -03
Det första jag gjorde när vi kom hem från Ljusdal med den (det var där vi köpte den) var att sätta på min rosa rattmuff! Det är jättekul att kör den och den här gången blev det ingen kombi heller. Lite klörigt med hundburen då men jag får väl sätta fast den i baksätet i stället!

 jag har köpt en ny kamera också för min som var inlämnad gick inte att laga!
Kolla vad fin den är!
Bild av NIKON S52 SVART
Här är några nytagna kort på min lilla vovve!







Vi hade även finfrämmande i helgen:) min lilla (stora) Örebrodotter med blivande sambo var hemma!Roligt att få sitta och surra med er! Nästa gång får ni komma till oss först så det kan bli ett glas vin till maten eller en god drink! Kan inte förstå att ni aldrig vill ha något sånt när ni kommer ;) Kan det bero på några dagar i hemvändandets tecken? Man måste ju besöka alla ställen så de inte glömmer bort er!

Ser ni dom?

Hur det gick? 6-0 till timrå!

Idag har jag varit inne hos min prickig korv dotter! Hon har fått en sjukdom som heter pupp ( en engelsk förkortning) Hon får en massa enormt kliande utslag över hela kroppen utom ansiktet! Det är bara förstagångsföderskor och tvillingmammor som kan få den och man har ingen aning om vad det beror på! Det sitter i till ca tre veckor efter förlossningen! Stackars henne! Det kliar och kliar och när hon kliar så kliar det bara mer:(

Hon har fått salva men den hjälper inte och när hon har salvan kan hon inte ta på potatismjöl heller för då blir det ju som en gröt på kroppen. Tur i alla fall att det inte var något som är skadligt för henne och bebisen! Stackars dig stumpan!

Kram på er , nu måste det plockas fram någon middag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0