vår brrrrrrrrrr

I dag har det varit vår! Nästan........
Började dagen med att ta på mig kort kjol och rosa tröja . Tog på mig min nya fina rosa vårjacka och stövletter!
Glömde dock bort att jag skulle vara ute med barnen idag........................................
Brrrrrr vad kallt! Det blåste isvindar och ibland försvann solen! Det var bara den som värmde!
Aja, jag hade vår inombords iallafall!

Här kommer receptet på den goda pastan!


Koka bandpasta, låt den rinna av!

Fräs 450 g bladspenat i smör tills den tinar.Strö över ca 2 msk mjöl och rör om. Späd med 2 dl grädde och 2 dl mjölk. Låt sjuda i 3 min. Smaka av med 1 tsk kycklingfond och salt och peppar.

Häll såsen över pastan.

Forma rosor av rökt lax och lägg runt pastan.

Lägg en romklick på toppen.

Dekorera med lite gräslök.

NJUT :)

Kommentarer
Postat av: Lotta

Men så gott det såg ut o rökt lax är ju så gott, mums !! Det måste jag prova!

Här har vi haft riktigt vårväder i 2 dagar nu. 14 grader varmt,soligt o nästan vindstilla. Helt underbart =)

Kram på dig !

2009-04-02 @ 23:11:45
URL: http://lisenj.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0