Färdigt!

Gud vad gott! Oxfilé släng dig i väggen!
Kolla här!

Koka potatis!                                 Stek lök!                                  Skär fläsk!
                   

Stek fläsk!                                        Krydda med salt och kryddpeppar!
               

         Blanda mjöl salt ägg och pressad potatis!
            

 Blanda lök,fläsk och kryddpeppar!         Dela degen och lägga i fyllning, vikihop till en boll!
                          



Koka dem i saltat vatten               NJUTmed skirat smör!
              

Det blev många över till frysen!


I fredags lade jag ärtorna i blöt!


Och på lördagen avnjöts den underbara soppan med varm punch och en ostmacka! VIlken lördagsmiddag!


NU MÅSTE JA SE PÅ HOCKEYN! 1-0 till Timrå!

Kommentarer
Postat av: Christina

Åhhh...ärtsoppa är så gott!

Det andra såg ju inte heller helt fel ut.

Christina

2008-09-22 @ 21:04:47
URL: http://cinna71.wordpress.com
Postat av: Lotta

Nämen hu vad du jobbar o står i. Det mest invecklade vi har till middag brukar vara köttgryta.

Ja jag är ingen matmor precis =)

Ja nu hoppas jag det blir bättre i skolan ! O självklart måste det va nå't som gör att NN beter sig som han gör. Vad det än är så hoppas jag att allt blir bra för dem båda snart =)

Hade gott, kramar =)

2008-09-22 @ 22:46:05
URL: http://lisenj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0