En allt händer dag

Ja igår var en sån dag!
1.Det började med att lilla vovven ville gå ut, jag satte honom i sängen så han inte skulle hinna kissa innan jag fått på mig morgonrocken! Men Aj! Han klev upp på densamma utan att jag såg det och när jag drog på mig den åkte lillstackarn i golvet. Han klarade det bra men gnällde lite för att han blev rädd :(


2.Precis innan vi skulle  åka till stan och byta vår antenn så hämtade jag den från sovrummet, sonen kom och frågade en sak och vände för att gå tillbaka till köket, morgonrocken hakade fast i kartongen, som vreds ur mina händer och damp ner med ett brak .........rakt i huvudet på Dante! Han föll omkull och landade på rygg och gnällde! Stackars han! Det var två ångerfulla husse och matte som slängde sig på knä för att trösta!
Jäkla grindantenn!



3. När vi var nästan hemma så såg vi en gammall tant som kom och gick med en rullator. Det blåste mycket och hatten flög av henne. Jag saktade ner på en gång och sa till sonen att springa ut och hämta den åt henne, men innan vi hann göra något vände hon sig om och skulle hämta hatten. Hon hade svårt att gå så oturligt tappade hon balansen och ramlade baklänges. .....En snabb blick i backspegeln, drog år handbromsen och sprang ut tvärsöver vägen. Samma sak hände från motsatt körbanan så vi var två som sprnag fram. Jag lyfte upp henne och förhörde mig om att hon inte gjort illa sig medans den unga gentlemannen fixade till rullatorn. Jag hämtade hatten och satte den på plats och tanten vankade iväg. Tur att det gick bra! Jag ringde senare till äldreboendet hon var på väg till och berättade vad som hänt ifall hon skulle gjort illa sig!

4. Sonen fick ju en mobil och i födelsedagspresent skulle han av sin moster och sina systrar få påfyllnad på kortet! De frågade om det var Telia, nej sa jag det är Halebop!
F-n ......Det var det ju inte, det var telia! Hjärnsläpp eller? De hade ju redan köpt så det var bara att axla ansvaret och försöka fixa till det så det blev rätt!
Dum blondin eller?  

Resten av kvällen blev ganska lugn i alla fall! Hoppas på en sådan dag idag också! Nu ska gör mig i ordning och åka på sjukhuset för att prat med kirurgen om ev operation för gallan!
Have a nice day!

Kommentarer
Postat av: MBip

Jamen, kan man göra annat än att skratta åt eländet. Jag vaknade i morse och det första jag gjorde var att slå i tån hårt i sänggaveln. När jag skulle fixa maten till vovvarna så öppnade jag en matlåda med bulgur och skaldjur, tappade allt i botten på kylen och ut på golvet, hm. Gick sedan ut med hundarna och skulle ta upp bajset......hm, påsen gick sönder. Oooops den här dagen kan BARA bli bättre tänkte jag då. Nu har jag varit och simmat och slagit lite golfbollar. Peppar peppar..än så länge har inget mer konstigt hänt....

2008-06-25 @ 13:27:00
URL: http://bippas.blogg.se/
Postat av: Sofie

Hädelserik dag!

Hoppas du får en lugn kväll.

Sofie

2008-06-25 @ 16:33:58
URL: http://baristamorsan.blogg.se/
Postat av: Ann-sofie

Körigt värre....-skratt*

Sov gott

kram

2008-06-25 @ 22:44:10
URL: http://affib.blogg.se/
Postat av: Sus i dus en desperat lyxhustru!

Wow vilken dag!



Jag ville bara önska en god natt!



Kram Sus

2008-06-25 @ 23:50:23
URL: http://sus68.blogg.se/
Postat av: Fia

Vilken körig dag! Ibland är det lugnt och vid andra tillfällen händer det saker hela tiden!

2008-06-27 @ 09:57:09
URL: http://neverkeso.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0