kanongott!

Ja åh vad gott det var! den gör verkligen skäl för namnet sus i dus kycklingen! Det jag ändrade var att jag delade filéerna i mindre bitar så det bara var att ösa upp på tallriken . Suveränt gott!
Jag brukar göra något liknande men då steker jag kycklingen först och delar sedan i småbitar. Lägger den med svamp och ev.paprika i en form och häller grädde över och skjuts in i ugnen. Efter ca 30 min strö  ost på som får smälta ! Man kan också strö salta nötter över men jag brukar i så fall ha dem bredvid eftersom sonen är allergisk!Servera med ris  eller hasselbackpotatis och en god sallad!
Det blir ungefär samma men i sus kycklingen blev den nästan kokt eller snarare rimmad . GOTT!

I kväll blev det lövbiff med lök ,kokt potatis, gräddsås och omelett! och så avocadosallad med fetaost naturligtvis!
Jag försöker låta bli potatis,ris och pasta när det går. Som idag då..... åt omelett istället. Allt för att bli några kilo lättare!

Ja nu väntar en härlig lördagkväll! På måndag ska jag börja jobba! Jag gruvar mig faktiskt lite men det ska bli kanonkul!
Ha en trevlig kväll min vänner!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0