bagarmästare Berta

Ja idag kunde jag inte hålla mig utan det blev ett gäng Wienerbröd och mandelmusslor som det ska fyllas bär och grädde i när de ska serveras! Wienerbröden är inte glaserade än heller, det får jag göra innan jag sätter fram dem på bordet!
 
Man måste ju ha någonting att bjuda på på torsdag när jag fyller också, man vet ju aldrig.... Mina barn kommer och fikar då i alla fall! Festen blir ju på lördag men då blir det ju inga sådana bakverk:) 
Middag i dag ble en pizza till gubben och Thaimat till sonen och mig! En kille har öppnat en vagn med Thaimat här i byn och den är mäkta populär!

Tänk att i den här lilla byn som i princip är en korsning finns det två pizzerior, en härlig restaurang  som serverar pizza-finmat och lunchbuffé, en thaivagn och två gatukök! plus två mackar som sreverar korv och hamburgare också!6 km härifrån finns också världens chickaste pub  (serverar kanonmat och anordnar trubaduraftnar,vinprovning,rock´n roll drag m.m
Vi bor ju så bra! och det tar bara 15 min till stan!

Kommentarer
Postat av: svintoflickan

vad roligt med så mycke bilder.
å kan du göra wienerbröd...de ser helt underbart gott ut.
ja,visst är de härliga de små..bebisarna..som doftar så gott..
du får väl vänta på barnbarn..ler..fast de kanske de är lite för tidigt för istället.
läste att genomsnittsåldern för första barnet är 29 år i sverige..så isåfall var nog jag tidig då.
ja,nu är de inte många dagar kvar o jag längtar..samtidigt som jag är orolig för hur lillen ska ta de..han som blir 2 i juni.
thaimat är ju såå gott...åå vill också ha.ler.
har helgen varit bra annars då...visst är de uuunderbart med vår och sol !!!!
kram kram:-) å du fyller alltså 1 maj..?!
kramis

2008-04-27 @ 21:07:34
URL: http://svintoflickans.blogg.se
Postat av: baristamorsan

Hjälp vad duktig du är som kan baka alla dessa sorter!
Jag kan bara bocka och buga!
Jag bakade faktiskt en mandel tårta till idag men sen var det stopp. Jg beundrar de som kan och hinner med mera bakning.
Sofie

2008-04-27 @ 21:19:32
URL: http://baristamorsan.blogg.se
Postat av: MBip

Jag önskar jag hade hälften av all din energi! På torsdag blir du säkert ompysslad av de dina, eller? Mer och mer förstår jag varför du heter "supermamma".

2008-04-28 @ 00:46:38
Postat av: Plogflickan

Vilket fint bak..Bjuder du ? *ler*

2008-04-28 @ 07:52:41
URL: http://plogflickan.blogg.se/
Postat av: Nilla

Jösses vad du är duktig...jag lessnar att baka för allt tar ju slut blixtsnabbt..lås på frysen vore något.må så gott

2008-04-28 @ 13:26:30
URL: http://blogg.se
Postat av: Lotta

ÅH,va gott det där såg ut!!
Här blir det inte ofta något hembakat, det är bara om barnen har något önskemål till födelsedagen.
Och lussekatter bakar jag till Lucia förstås.
Inte så konstigt att barnen springer till mormor så fort de får höra att det är bull-bak på gång där !!
Ha de så gott !!

2008-04-28 @ 23:40:58
URL: http://lisenj.blogg.se
Postat av: Malin

Å vad duktig du är som bakar så härliga grejer!!
Vart finns Thairesturangen??? Jag har inte sett den!! Gudars så gott!!
Jag börjar faktiskt se fram emot dagiset!=)

ha en härlig kväll!!

Kram!

2008-04-29 @ 18:57:22
URL: http://majamelon.blogg.se
Postat av: supermamma

thaivagnen står i matfors utanför skoaffären! Det finns bord utanför där man kan sitta men inga sittplatser inomhus!Kanongott!

2008-04-29 @ 19:37:14
URL: http://supermamma.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0