Otäckt!

Skulle aldrig ha hämtat mamsen!
Jag satte på kaffe och sedan  gick vi  ut och gick en liten härlig promenad medans kaffet bryggde klart. Efter en stund blev mamma lite "konstig", hon gick jättefort och framåtlutad jag fick riktigt hålla i henne hårt under armen för att bromsa. Hon hade dålig balans och vänster fot ville gärna släpa lite.
Vi vände och gick hemåt och när vi kom in på vår gräsmatta såg hon pojkarna som hoppade på studsmattan. Hon ville inte att jag skulle hålla i henne längre utan hon gick mot grabbarna men gick fortare och fortare tills hon nästan sprang starkt framåtlutad, jag var ju ganska tätt efter så jag började springa för att få tag i henne men hann inte fram innan hon ramlade och slog huvudet i verandatrappsteget. Vilken smäll! Hon fick en bula stor som en tennisboll på direkten (i tinningen)! Jag ringde vårdcentralen men den var ju så klart stängd torsdag, fredag så jag ringde till det boende som hon har och som tur var fanns sköterskan kvar så det var bara att packa in henne i bilen igen och åka tillbaka. De skulle titta till henne i natt så hon inte fått hjärnskakning , men antagligen så fick hon en "tia". Det såg så otäckt ut!
Hoppas det går bra!
Ok det blir rostbiff och potatissallad i kväll för nu har jag ingen lust med något större matlagningsäventyr!
Hörs i morgon!

Kommentarer
Postat av: Nea

ja jag har lite motgångar nu om man säger så!
usch vad hemskt med din mor. Hoppas hon mår bättre snart !

2007-09-28 @ 19:16:30
URL: http://linneagibbs.blogg.se
Postat av: Helen

Usch då, hoppas det gick bra för din mamma. Känner igen scenariot.Hände min farmor en gång och just den där framåtlutande gången utan kontroll var läskig för själv förstod hon nog inte riktigt vad som hände. Hon trillade oxå, men slog sig aldrig och sen såg åtminstonde aldrig jag nå´t liknande hända henne igen. Ha´de gott i höstvindar och sol

2007-09-28 @ 23:49:56
URL: http://helensvardag.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0