lördagkväll


vilken dag!
I går kom jag på att jag skulle bjuda våra kompisar på mat! Kul! Det skulle bli potatis ,ris och köttgryta med en massa gott i och en sallad förstås! MEN............ Var det inte i morgon som  mina kusiner (4 st) skulle komma och sjunga och spela för mamma och alla andra där hon bor? Vart skrev jag upp det? I boken på jobbet förstås! Ringde och kollade och jo visst var det i morgon! och jag som bjudit hem dem efteråt också?
Problem är till för att lösas och jo visst, fredagkvällen gick åt till att laga köttgyta och baka kaka.
På lördag morgon kom jag på att det kanske måste vara nåt matigare än en chokladkaka och satte fart och gjorde en skinkpaj oclså. Tur att alla ingredienser fanns hemma!
Ringde och sköt upp middagen en timme så jag skulle hinna med mig!
Och ....allt gick bra! Jag hann i tid till mamma för att göra henne fin och ta emot mina kusiner som åkt en bra bit för att sjunga och spela för oss!. Vilka underbara kusiner! Synd att man inte umgås mer! Vi har inte träffats på massor med år men bättre sent än aldrig. Puss på er ni är bara så gulliga!
efteråt fika hemma hos mig och pajen blev faktiskt jättegod! Jag filmade hela uppträdandet men mitt i så tog kortet slut! Vad gör jag ? jo... kom ¨på att jag har ju en telefon också så jag övergick till den i stället! missade dock en mycket fin sång som heter tre röda rosor så mina kära kusiner fick vackert st'ämma upp hemma på min veranda så jag fick filma den också! tänkte köra över på dvd och lämna dit mamma bor så de kan titta på det om och om igen!
Ja så var det middagen då! Hann med att hjälpa gubben lite med att montera hyllor i garage också, men sen blev det fullt kör! Dukning plockning av blommor och skulle det inte vara gott med nybakt bröd också? Blev jätte gott med pizzasallad till förrätt och nybakt bröd och köttgryta och ett (några) glas vin till varmrätt. Kaffe med chokladkaka och en päronkonjak till efterrätt!
NU väntar bibgen eftersom det är match i morgon, måste upp 7.30 (puh)
natti natti



lördagkväll

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0