Ditt och Datt

Ja så har man blivit lagledare också,undrar hur det ska gå? Men jag har ju för vana att alltid ta på mig att fixa saker så då kan det ju lika gärna ha ett namn:) Det är så kul att innebandyn har startat igen, det är en rolig lättsam sport. Det var annat när grabben spelade hockey, en görstor trunk fylld med massor av tunga grejor som skulle bäras och tvättas och dyrt blev det eftersom de små grynen växer så otroligt fort!

Jag tror det är bra att ungdomarna provar på olika sporter och inte bara håller på med en. Det blir mer allsidigt då. När de blir äldre kan de ju inrikta sig på den sport de gillar mest, för det får ju inte bli för mycket av den varan heller det måste finnas tid till att bara vara också! Man kan ju ha en sommar och en vintersport .

Mamsen har börjat skifta i grönt i stället för i blått nu och snart blir det väl gult, men hon är mycket bättre i alla fall.

Nej nu ska jag ut och höststäda, kasta alla blommor och sånt men en del är ju fortfarande fina förstås, får väl lämna dem ett tag då. Studsmattan ska in också.

Satt nu på morgonen och tittade ut på min björk där det hänger ett antal gula löv kvar. Tänkte att , det dröjer inte länge förrän jag sitter här och konstaterar att björken börjar få musöron!Tiden går ju så fort!

Ha en härlig höstdag mina vänner!
Kram



125245-94

Kommentarer
Postat av: Eleonor

Tack för tipset om att plocka in studsmattan, det ska jag också göra alldeles strax. Visst är det kul att blogga så länge man gör det när man känner för det. Ska nog försöka med det i fortsättningen. Dottern har läsläxa till tisdag, matteläxa till torsdag, hemlig läxa till fredag och fiolläxa (utanför skolan) till tisdag så det blir något nästan varje dag. Sen åker hon konståkning och tränar gymnastik, sen har vi lillebror också så det blir en del att göra fast mest är det självklart kul! Härligt att följa alla framsteg hon gör.

2007-10-07 @ 14:21:07
URL: http://www.mammamedmera.blogg.se
Postat av: Mona

Mina barn har slutat spela innebandy, nu tittar jag för att jag har lärt mig älska sporten.
Idag har vi första hemmamatchen i SSL, det ska bli kul att se killarna på plan igen.
Det var en rolig tid när barnen spelade, vi har fått vara med om många roliga saker tack vare det.

2007-10-07 @ 15:18:58
URL: http://monaspusselbit.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0