Kådsalva och annat

Tillbaka till verkligheten (nästan) ! Nu är jag tillbaka på arbetet igen efter att ha varit ledig hela sommaren! Dock är det inte alldeles som vanligt eftersom go`ungarna inte har börjat än, de börjar först på måndag. Så nu är det ett pysslande,plockande,flyttande av inventarier,surrande ,diskuterande,beställande,förberedande,planerande och så en del föreläsningar förstås. Jag förstår inte hur vi ska hinna bli klara men det brukar alltid lösa sig. Det brukar förstås gå åt en hel del övertid men vad gör man inte ;). På måndag morgon när 40 små förväntansfulla ögon glider över klassrummet är allt inbjudande och klart inklusive att på plats finns två leende ,lyckliga fröknar som väntar på att få hälsa alla glada barn och nervösa föräldrar välkommen.

I helgen var det fotbollsmatch för Stefan och "vi" vann med 3-4 över Timrå och det kändes jättebra för grabbarna (och oss föräldrar). Efteråt gjorde vi en anhalt på Selånger marknad där det inhandlade en massa strumpor och ullsockar till vintern, tunnbröd och en "elvis" tröja (åt mig). Min morbror kokar kådsalva i Färila så han var där och sålde så då införskaffades det lite påfyllning av den varan. Det var min mormorsmor som började att koka salva och sålde den på sitt café , sedan tog mormor och morfar över och nu är det min morbrors tur.
Salvan kokas på grankåda och den är bra mot massor av saker! självsprickor,liktornar,eksem stickor,sår m.m.
Suverän , men det finns fler som tillverkar liknande salvor men de är inte lika bra tycker jag!

nej nu måste jag gå och knoppa, ögonen är jättetunga efter en hel dag sittandes och lyssna på en föreläsning!
Natti natti

Kommentarer
Postat av: Badtanten

Jag brukar också köpa kådsalva, men det står skogsteknik på den tror jag. Men visst den är bra mot det mesta, men luktar lite väl mycket kåda tycker jag.

2007-08-22 @ 22:54:37
URL: http://simhuset.blogg.se
Postat av: Badtanten

Vad kul att det var den salvan. Den är verkligen riktigt bra till det mesta.

2007-08-23 @ 20:43:53
Postat av: malin

hej! är på jakt efter kådsalva och undrar om du vet var jag kan få tag i det?



//malin i skövde

2009-07-16 @ 17:34:54
Postat av: Anonym

hej! är på jakt efter kådsalva och undrar om du vet var jag kan få tag i det?



//malin i skövde

2009-07-16 @ 17:35:16
Postat av: Maria

Här finns den och jag kokar sj. enligt ett samerecept. Kommer att byta hemsida då jag inte får betala med banköverföring(tror jag) men ni får gärna e-maila mig. Ha det så gott mvh/ Mia

2010-06-06 @ 19:22:13
URL: http://daisys.hemsida24.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0