duktig eller knäppis? eller mumsfillibabba med grönsaker och pasta m ädelost

ja nu har min son tröttnat på att jag är inne på hans msn och skriver! kompisarna undrar varför han inte svarar när de skriver och det beror ju på att det är jag som är inne då :-

Är jag knäpp som har msn ? Det finns de som höjer på ögonbrynen för att jag har en blogg också! Men visst måste man ju få ha kul fast man inte är 20 längre? eller?

Nu har hösten börjat göra sig påmind också, det blir så friskt och skönt i luften! Men man får ju klä på sig för frysa , det är inte kul!!!!!!

Jobbet har kört igång och det märks nästan inte att jag har varit ledig hela sommaren. Konstigt hur man kan ställa om sig fort! Och vilket underbart jobb sen! Härliga ungar!

I går var jag och plockade in lite av grödorna, de var kanonfina och potatisen är bara så god! La upp morötterna  med blasten kvar (dock tvättade) på bordet till middagen. det såg läckert ut !

mumsfillibabba


Vilken god mat det blev i går! Ett eget hopkok som blev jättesmarrigt! Receptet kommer här:

Koka pasta  (jag tog gammeldags makaroner)
Rökt skinka på bit (skuren i tärningar)
Gör en vitsås (Häll mjölken i en kastrull, vispa ner lite mjöl, koka upp på ganska svag värme och VISPA så det inte bränns, salta och peppra)
När såsen är klar, vispa i en halv burk philadephia ost och en burk creme fraiche med fetaost och soltorkade tomater.
Ta sedan och bryt ner lite ädelost eller kläm ur en halv tub av den samma och rör.
Smaka av med salt och peppar ( Det behövdes inte i min)
Servera med pastan och en en sallad!
Lätt, snabbt och gott!

Jag var ju och plockade växter till min damm i helgen. Tänkte inte på att de skulle ner i dammen också!!!!!!
Så det var bara att plantera i plastkorgar med vattenväxtjord och lägga småsten ovanpå och sedan:
Av med kläderna och ner i den 1 m djupa dammen när det var 8 grader i luften och vattnet vill jag inte ens tänka på idag! gud vad kallt! Stefan fick hålla i mig när jag skulle kliva ner för det är ju svinhalt . Sedan ner med alla växterna PÅ BOTTEN. Gissa om det var kallt? På slutet kände jag inte benen de var alldeles bordomnade.
Sedan blev det gatlopp in i varma duschen och det värkte i tårna, morgonrock och varma tofflor åkte på och sedan en kopp kaffe i soffan med filten omvirad och då kom den sköna känslan över att nu var de gjort!

Nej nu måste jag röra på mig! Ha en bra dag! vi hörs!


Kommentarer
Postat av: Jessica

Det receptet lät jättesmarrigt. :)
Vad gott det såg ut med egenhändigt odlade grönsaker. :)
kram

2007-08-31 @ 10:41:26
URL: http://jessiegumman.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0