maaaaat!

Gud vad kul att laga mat! Jag tycker verkligen det!

Långfredag: Hela familjen inklusive mina två utflugna underbara flickor och svärföräldrar och yngsta dotterns pojkvän! 
Påskbord: Fem sorters sill varav två egen inläggning, gravad lax, ägghalvor med rom och creme fraiche, kokta ägg, skinka, rostbiff, kycklingfilé, hemgjorda köttbullar, prinskorv, kycklingpaj, potatis, tre sorters dessertost, oliver, BIG oliver, kex, hårdbröd, mjukbröd, sallad, vin, öl, lättdryck och vatten
  

Påskafton: Fest! Våra kompisar på besök!
Middag: Två sorters sill, Ägghalvor med skal kvar på och creme fraiche och gravad lax, potatisgratäng, inbakt fläskfilé ( chili cantadou, creme fraiche och svamp inuti och smördeg utanpå), rödvinssås, bearnaissås och fetaostsallad. Till efterrätt: ugnsstekta bananer med dumlekola i och carte door glass! och vin ! massor av vin!
Jättekul kväll (natt)!

Påskdagen: Min gulliga mamma var hos oss och det blev rester för hela slanten, förutom att jag gjort nya ägghalvor med majonnäs och räkor!

Annandag påsk: Bortbjuden!

Just nu ett glas vin och lite blogg!
Ha en skön annandag alla glada!

Kommentarer
Postat av: Jessica

Guuuud vad god mat det var!! O vi missade tydligen fler dagar med underbar mat.. :-( kram kram!

2007-04-10 @ 17:44:07
URL: http://jessiegumman.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0