spa

Ja då är det söndag då!
I fredags var det en toppendag! Gun och jag träffades i foajén på södra berget kl 10. Vi toog hissen upp till spa maskrosen. Där möttes vi av beskedet att poolerna inte hade något vatten. Det hade bliivit ett tekniskt fel under natten så bassängerna hade tömts. Vi bytte om och tog på oss de då torra badrockarna och gick in och tog oss lite juice och frukt och satte oss och beundrade utsikten och tog ett parti chinachack (hur det nu stavas). Sedan följde ångbastu och japansk tvagning,bubbelpool och kallpool och bubbelpool igen (nu funkade poolerna igen). Vatten suger ju så nu var vi hungriga och vi tog på badrockarna som inte längre var torra utan dyblöta och kalla. Vi intog en superb buffe i skybar, gravad lax, rostbiff, kokt lax , en massa röror, risotto, västerbottenspaj, blåbärspaj, chokladpudding, fruktcoctail m.m.
Vi badade i utebassängen ett långt tag. Vi hade flytkorvar så vi flöt som korkar och bara blundade eller tittade upp på stjärnhimlen. Underbart!  Vi badade lite vanlig bastu och sedan var det dags för våra behandlingar!

Vi gick in i var sitt rum där vi blev mycket bra omhändertagna! Kroppspeeling - dusch - ryggmassage - helkroppsinpackning med varm lera, blev inplastade och omvirade i varma täcken och låg som en tuff brud i lyxförpackning eller som en förpuppad fjäril medan jag fick en härlig ansiktsbehandling. Sedan fick jag ligga så en bra stund med dämpad belysning (gissa vem som somnade?) . Duschning och hårtvätt och sedan fick jag TORRA handdukar att ha på mig medans jag fick gå ut och sätta mig och dricka lite the och äta lite frukt. Gun var klar samtidigt så vi väntade tillsammans på kurbadet!

En tjej kom och hämtade oss och vi fick gå in i ett halvrunt rum med två bubbelbadkar, tända ljus och rena handdukar. Vi la oss i var sitt bad och vi fick lite olja i vattnet och sedan låste vi dörren och låg och njöt. Frukt och juice var serverat men efter en 30 min började vi fundra på om det stängde av sig själv eller? klart det gör tänkte vi och låg kvar, efter 45 min kollade vi om det fanns någon telefon så man kunde ringa och fråga men inte. Efter 50 min knackade det på dörren och en tjej kom in och sa att man bara hade bokat i 20 min!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Det visste ju inte vi och inte hade någon visat hur man stängde av heller! Pinsamt! Men vi fick valuta för pengarna i alla fall hi hi.
Sedan var det hydrojeten kvar! En vattensäng med vattenstrålar som sköt upp under madrassen och masserade kroppen, från vaderna och upp till nacken och tillbaka igen, upp och ner, upp och ner. jätteskönt!!!!!! 20 min var.

efteråt smörjde vi in hela kroppen med body lotion och sean drog vi hemåt . Jag åkte till Gun eftersom vi skulle åka på begravning på lördag morgon. Kvällen avslutades med 2 irich coffe och sedan somnade jag gott på två röda sekunder!

Tänk att man kan bli så trött av att inte göra någonting!


Kommentarer
Postat av: Jessica

Låter inte dumt det där inte..!!! :-) Kram

2006-12-18 @ 19:39:14
URL: http://jessiegumman.blogg.se
Postat av: Jessica

Har du slutat blogga??

2007-01-15 @ 16:02:24
URL: http://jessiegumman.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0