Skomakarlåda!

Härlig lördag men fick en chock i morse när jag tittade på termometern! 21,4 grader kallt! Det var ju -2 i går!!!!! Jaja ganska skönt ändå när man är klädd så det blev en långprommis med vovven i dag också! Just nu tittar jag på hockey med ett glas rött i handen:) I pausarna tilllagar jag en förhoppningsvis kanongod skomakarlåda (strimlad oxfilé,lök,bacon,trattkantareller,kalvfond,buljong och grädde) serveras med gott potatismos:)
Kanske en bild senare om jag kommer ihåg;)

Ha en härlig lördag!

" Gubben sökte läkaren för sin envisa hosta. Doktorn skrev av misstag ut laxerande medel! Några dagar senare  träffade doktorn sin patient på gatan och hanfrågade om han hostat något sedan besöket. Nej fan, svarade svarade gubben, det törs jag inte!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kommentarer
Postat av: Sonja

Hahahaha den var bra mami! :)

Tack själv för två riktigt bra veckor hemma i norrland! :)

Lät riktigt gott de ni skulle äta ikväll,men åt andra sidan är det ju oxfilé i lådan så då kan det ju bara inte bli fel ;)

Kraaaaaaaaaaaaamar

2011-01-08 @ 20:23:52
URL: http://www.sonjaforslin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0