Godsaker!



Här kommer lite tips vad man kan laga för gott med LCHF

Stekt ryggbiff med bea och till det ugnsrostade rödbetor med chevre på (på rödbetorna olivolja,peppar och flingsalt) Rödbetorna ligger i gråsonen eftersom de har 6,5 i kolhydrater men är det fest så är det( bättre än potatis som har 16,5)Det är iaf otrolgt gott!



Hemmagjorda kåldolmar! MUMS! Naturligtvis hoppade jag över riset inuti men det behöver man absolut inte ha!



Kesoplättar med jordgubbar  och grädde! Sanslöst gott! Smakar som sommar ! Jordgubbarna mixade jag halvtinade med sukrin!



Strimlat kött (fläskfilé eller som jag tog fläskkarré som jag skar bort benet från) Strimlad fräst vitkål, chilisås, kalvfond,cremefraiche och grädde! Till det blomkål! MUMS



En kanonfrukost!  Fil med jordgubbar,ingefära och nyponmjöl, kaffe,  En LCHF macka (egenbakad)bregott Cantadou med gräslök en skiva skinka och en skiva hhamburgerkött!



Ugnsstekt kycklingfilé kalla oliver,feferoni och kokt broccoli. En underbar sås gjord av cremefraiche, grädde och en halv burk creme bonjour med passande smak (jag tog vårlök) som fick koka ihop en stund,salt och peppar!




Lite som jag inte har kort på!

Hemrullade köttbullar med gräddsås och ugnsstekta rödbetor!

Fiskfileér i en form med en sås av grädde,cremefraiche, röd stenbitsrom .salt och citronpeppar. Strö över riven ost i slutet och gratinera! Till det en fräsch sallad!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0