Ont och lycklig

125245-87

I dag känns det verkligen att man finns till, jag har så ont i axeln och nacken så jag inte kan sitta still men när jag är i klassrummet med de små då glömmer jag sånt!
I dag satt vi och räknade ljud till bilder t.ex en bild på en MUS =3 ljud. De får även skriva orden under bilden och med hjälp av bilder på väggen med olika saker  apa = A a   banan = B b  citron = C c kunde de lista ut hur man stavade de olika orden. Alla var jätteduktiga som vanligt och i slutet på lektionen tittar en liten 6 åring upp på mig och frågar "kan man skriva häst också?"  Jajamen säger jag och så stavar vi till häst tillsammans och hon skriver HÄST snyggt och prydligt. Hon har aldrig skrivit förut! Visst är det härligt? Man brukar ju säga att det lyser som stjärnor i ögonen men här fullkomligt är det kaskader av stjärnor. Hoppas det får hålla i sig genom åren och att glöden inte slocknar!

Kommentarer
Postat av: Helen

Hej och godkväll. Tackar för titten hos mig tidigare ikväll. Hoppas det blir ytterligare några fina höstdagar så dina planteringar får stå kvar en liten stund till innan de får ge vika för vinter och kyla
// Helen

2007-09-18 @ 23:49:54
URL: http://helensvardag.blogg.se
Postat av: lillatanta

har en aj aj dag jag med slåss lite med läkarna som vanligt.är du lärare eller är det tifälligt du är i skolan.Låter som om både du och elever har det mysigt tillsammans,tur att det finns glädje ämnen här i livet så man kan glömma det onda en stund
krya på dej och en kraaaaam till dej

2007-09-19 @ 17:41:49
URL: http://lillatanta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0