chokladmousse vit ljus mörk

Jag gjorde en trippelmousse!
Smält mörk choklad i vattenbad , vispa grädde, rör ner äggula och strösocker i grädden, ta en trededel av gräddsmeten och rör ner i chokladen, luta ett glas eller en portionsform och häll smeten i en tredjedel av glaset.
låt stelna lite annars rinner det ihop när man fyller på nästa omgång.
Smält ljus choklad och gör om samma procedur en gång till!
Smält vit choklad och gör om samma en sista gång.
Ställ kallt så det stelnar!
Spara lite smält choklad av någon sort och bred ut på ett bakplåtspapper, lägg i kylen eller frysen och bryt flarn att dekorera med!
Servera med vispad grädde! Jag serverade men en halva passionsfrukt också!
image126

image127

Kommentarer
Postat av: Mona

Det ser jättegott ut!

Jag blev alldeles varm när jag hörde låten i lördags, härligt när man får vara lite nostalgisk ibland :o)

2007-11-05 @ 13:25:25
URL: http://monaspusselbit.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0