God fortsättning!

Ja nu var julhelgen över! Åh vad fort det går. Allt stress och jäkt för två tre dagar! Men vad mysigt det är med julen!
Kväkllen före julafton var vi i kyrkan på julkonsert. Stefan ska ju konfirmeras i maj så han skulle vara i kyrkan en av juldagarna så då följde vi med!  Det var otroligt vackert med alla marchaller  och ljus!
 På julaftons morgon skyndade jag mig upp och satte igång risgrynsgröten , den tar ju en stund att koka:) vi provade sillen och skinkan också (mums). Sedan var det dags att åka och hälsa på mamsen. De hade gjort så mysigt med tända ljus och ett bord med glögg,godis,frukt och pepparkakor precis när man kom in! Mamsen var så fin i sina nya röda myskläder också. Hon har ju blivit mycket sämre nu sedan hon ramlade och slog upp ett 7 cm långt jack i tinningen. Det hände tydligen något annat också för nu kan hon inte gå längre utan får sitta i rullstol eller ligga hela tiden. Vi fikade  inne i mammas lägenhet och lyssnade på julmusik.

Sedan bar det av hemåt för att förbereda  middagen. Kl 14.45  kom alla mina tre flickor (egentligen 4 för en bär ju en liten flicka inti också) Vi fixade glögg och pepparkakor och satte oss och tittade på Kalle. Efter en stund kom svärmor och svärfar också. Flickorna hjälpte mig med julbordet och kl 17 satte vi oss till bords! Tänk att mat kan vara så gott! Grisfötterna och rörosten blev jättegoda! Hade även gjort sillsallat, romsill, cherrysill och så vanlig inlagd sill förstås. Köttbullarna, revbensspjällen och jansson var också hemlagat.

Vid 19 tiden kom tomten! Oj vad klappar han delade ut! Jag fick så mycket fint!
Jag lägger ut bilder en annan dag på dem!
Tack alla för de kanonbra och fina klapparna!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


God fortsättning önskar jag och vovven!

Min kamera pajade precis innan  jul också så jag får förlita mig på telefonen men det blir inga bra bilder tycker jag!


Kommentarer
Postat av: sonja

det är ju farmors hand hahah :)

2008-12-27 @ 20:50:16
Postat av: Alina

Ha en trevlig kväll! :)

2008-12-27 @ 20:51:49
URL: http://emmiealina.blogg.se/
Postat av: Alina

åå va mysigt:)



riktigt söt hund!

2008-12-27 @ 21:27:20
URL: http://emmiealina.blogg.se/
Postat av: Lexie

aw så söt bild :D

2008-12-28 @ 00:17:08
URL: http://musicofc.blogg.se/
Postat av: MBip

God fortsättning! Ja visst är det mysigt med julens förberedelser och förväntningar. Sedan är det nästan som att knäppa med fingrarna och då är det nyår.... Ett gott slut och ett gott nytt år från mig till dig.

2008-12-30 @ 00:11:21
URL: http://bippas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0