Jag blev med kor för en natt!

Jag vaknade i natt av att vovven skällde så in i norden vid halv ett och då stod det tio kor (förlåt stutar) hos grannen nedanför mig! De travade in på tomten och gjorde om deras tomt till kohage! Vid kvart över ett gav de sig av neråt byn och vid två tiden hade jag äntligen fått vovven lugn och vi somnade skönt! Halv tre var det dags igen;) Då hade de stora liven intagit vår tomt, de var överallt! På verandan vid bärbuskarna, vid dammen, åt på skyddsskumgummit till studsmattenätet och gillade min rabatt,rev ner blomkrukor och krasade ljuslyktor. En stod och tittade in på mig genom vardagsrumsfönstret och tre tittade mycket förvånat på mig från två meters håll när jag öppnade balkongdörren och bestämt sa till att de skulle låta bli mina blomkrukor;) Jag tog bilen för att åka och kolla om jag kunde se var djuren kom från och kom under bilturen på vart det kunde vara! Jag ringde dit  kl 03.30 och fem minuter senare var ägaren här med en hink godsaker och lockade med sig "kossorna" hem! Jag och vovven hämtade då in tidningen och gick in för att sova en liten stund. Med betoning på liten eftersom jag tittade på klockan 05.20 och tydligen somnade då för 06.15 ringde klockan!  Otroligt att mina kära grannar inte vaknade för det var ett otroligt liv, smölande och bökande! Här kommer ett kort (det var jättesvårt att fota för det var ju kolsvart ute)om ni tittar väldigt noga så ser ni huvudet på en ko utanför fönstret! Nu ska jag natta! Snacka om oväntat besök :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0