Äntligen sugen igen!

Ja oj vilket långt uppehåll det här blev! Nu är jag tillbaka i den vanliga lunken igen! Ja lunk och lunk :) Det är ju 200 % nu så här i början på terminen med alla små som är såååååå sugen att lära sig saker helst allt på en gång :)
Men åh vad kul det är! I dag har vi gjort en kretsloppskruka med olika skogar i. Barrskog, lövskog och hällemark . hygget har vi inte kollat in än! Vi har en stor glasburk ca 1/2 m hög med ett tättslutande lock där hällde vi i lecakulor och ovanpå det jord. Sedan planterade vi ett skott av en björk, ett granskott , lade dit en sten och sedan lite mossa och en blåbärskvist. Vi vattnade med ca 1 liter vatten och tryckte på locket! Nu har det blivit ett eget litet ekosystem! Får se om det kommar att växa, det är jättespännande för locket får ALDRIG tas av!

Sommaren har varit både underbar och tvärtom!

1.Det tråkiga är att min ena dotter har varit sjuk nästan hela sommaren och vi farit in och ut på sjukhuset. Till sist har de kommit på att hon har en elak liten bakterie som dessutom är resistent så hon har fått specialmedicin. Nu håller vi tummarna att det funkar!

2.Den andra dottern har jätteont i magen och her legat på sjukhus en hel vecka . Kramperna fortsätter trots att hon är hemma och det gör JÄTTEONT! Stackars min gumma! De hittar inte felet men symtomen är som njurstensanfall fast många gånger om dagen och nu i en hel månad!

3.Något är fel med boxen så vi har bara en tv (bredbandstv) vilket inte är bra när man har en sportgalen gubbe!

4.Motorgräsklipparen pajade! Vi har 3000 kvadrat att klippa!

5.Åkgräsklipparen gick AV!

6.Min bil är helpaj och måste lagas för minst 20000 kr!

7.Bredbanstelefonin slutade att fungera . Det visade sig att adaptern pajat. Utan telefon i en månad!

8.Matberedaren brann!

9.Tråkigheter i släkten!

Meeeeeen på lördag är det i alla fall dop! Lilla barnbarnet ska döpas och hon  ska ha dopklänningen som alla mina barn har haft på sig:) Det är underbart med bäbisar! De ger en styrka bara genom att finnas där, dofta så gott och le så där underbart!
Här kommer i alla fall lite bilder!

I Bollnäs!



Orsa och svärfars 80 årsfirande!



Diverse

Vår nya gräsklippare!

Skogsprommis!

Nej nu måste jag ut och plocka in resten av svartvinbären så jag får börja koka gelé snart :)

Ha de!

Kommentarer
Postat av: svintoflickan

men oj oj vad mkt de har varit och är för er nu..

va tokigt de är me alla små baskilusker o sjukdomar...

hoppas de ordnar sig me allt!!!



ja du julklappar borde man nog börja kolla på...

tiden går så fort.



va stor lilla tjejen blivit.



kramis

2009-09-07 @ 19:47:52
Postat av: Ulla

Jag måste säga att ni har varit med om mycket träkigheter, och ändå känns ditt inlägg positivt. Jag är imponerad!

2009-09-07 @ 20:32:52
URL: http://ulla67.blogg.se/
Postat av: soffie

men va jobbigt för dina flickor hoppas de kryar på sej båda två,

å va fina bilder du visar,

Må väl

2009-09-07 @ 22:10:54
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Hej! Åh, vad gullig du är som blir glad för min skull =) Tycker du verkligen att hon är lik sin mamma...haha...stackars unge =)Tråkigt att läsa om alla tokigheter men det är tur lilla Atsrid livar upp mormors hjärta! Vi ses på lördag om inte annat, Jennifer är med oxå! Stoooor Kraaaaaaaam på dej!

2009-09-10 @ 18:42:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0