Så gick det till!

onsdag kväll: Tvätta tvätta tvätta skrubba skrubba skrubba!
torsdag morgon:Tvätta tvätta tvätta skrubba skrubba skrubba!
07.10 . Gubben lämnar av en rätt skakig nervös fru utanför sjukhuset.
07.30  Inskrivning på dagkirurgen
07.45 omklädning till op-kläder
07.50 tag plats i den sköna bädden
07.55 intag av ett gäng piller
08.00 nu bär det av till operation
Nu börjar tiden flyta ihop???????
Väntan i slussen
hej hej till all op-personal
blodtrycksmanchett
nål i armen
kallt! jag fryser i detta sterila rum
får en varm tygpåse på bröstet och lakan upp till hakan! Tack!
Andas i masken! Fy farao, fick panik!
Snark !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
---------------------------------
Nu är det morgon , godmorgon!
va? vilken konstig röst du har kent! men oj var är jag? visst ja!
till uppvakningen
hej hej!
ont ont ont mitt i magen!
spring spring smärtstillande i slangen!
Bättre?  neeeej!
här kommer det mera!
Tack! nu känns det bättre!
ugg mår illa, påse hitåt!
nu känns det bättre, behövde aldrig k-as.
upp till avdelningen!
sova sova sova säng säng säng
hur känns det? bra!
sova sova sova säng säng säng
hur känns det ? bra!
vill du ha fika?
Ja tack! Gott!
sova sova sova säng säng säng
hur känns det?
jag bara sover!
vi märker det (skratt)
sova sova sova säng säng säng
kan jag få min telefon?
visst jag hämtar den!
toaletten nästa!
nu vill ja åka hem! nyopererad!

kaffe , väntan, gubben kommer!
Hem!
Fick blommor av min man!
----------------------------------------------
frukost , kaffe
Ont i magen så för dj-ligt
gråter, skriker, kan inte andas
får hjälp till sängen
åk till jobbet du gubben jag ligger här jag!
ok men ring om det är nåt!
måste upp en stund
ajjjjjjjjjjj ont igen
ringer dagkirurgen! ska det va så här?
NEJ! åk in på akuten!
hej gubben, vi ska åka in!
Kommer på en gång! han hann  vara två minuter på jobbet!
in på akuten, ont så jag skriker i väntrummet!
kommer nästan på en gång!
blir inlagd på a.o
gubben till jobbet igen
jag sover!
läser
sover
läser
ultraljud, hittar ingen flytande vätska!
sover
läser
kl 15.00
hemgång efter jag fått något att äta!
   
Är det jag eller jäntan min som är i 38 veckan?
Man sprutar ju in gas i magen så det blir bättre plats för kirurgen att operera. Kan man inte suga ut den också?
Fick rosor av bästa kompisarna!
---------------------------------------------------------------
Lördag!
Idag ska vi på dop!
Min systers barnbarn ska döpas i Njurunda kyrka!
Inget kan stoppa mig jag måste vara med!
Med en så omtänksam familj så fixar det sig!
Vilket vackert dop! Absolut fantastiskt, Vilken fin liten familj!




Kommentarer
Postat av: Lotta

Åh fy så jobbigt =O

Hoppas allt blir bra nu då !

Kramar !!

2009-02-16 @ 16:11:15
URL: http://lisenj.blogg.se/
Postat av: Ulla

Hej! Fy ,vad jobbigt det verkar ha varit och är. Men, nu kanske det bara kan bli bättre. /Kram till dig!

2009-02-16 @ 18:44:37
URL: http://ulla67.blogg.se/
Postat av: svintoflickan

oj,du tappra.

vad jobbigt ...

vad kommer de sig att man måste operareas för de o hur märkte du att du inte mådde bra.

stor krya på dej i ditt mående...ta de lugnt o vila mkt !!!



håller precis me dej gällande lekar...

jag blir jätteblyg när vuxna ska leka...



ha de sååå bra nu !!!!



kramkram

2009-02-16 @ 21:30:34
URL: http://svintoflickans.blogg.se/
Postat av: Lillan

Fy då! Hoppas du mår bättre snart! Det där med gasen minns jag från min sterilisering.Man såg ju gravid ut i en hel vecka!

2009-02-17 @ 05:31:12
URL: http://lillanslilla.blogg.se/
Postat av: Ann-sofie

Fy! Låter riktigt jobbigt...

Hur känner du dig nu?

Krya på dig.

Kram

2009-02-17 @ 14:36:13
URL: http://affib.blogg.se/
Postat av: Fia

Men fy, vad jobbigt! Det är skönt att veta att den typen av smärta går över så småningom, även om det säkert inte tröstar när det känns som värst.

2009-02-23 @ 21:17:20
URL: http://neverkeso.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0