synd om

Min lilla pojke!
I går var vi på valpkurs! Och gud vad duktig vår lilla valp är! VI fikade där, jag en kopp kaffe och sonen en cola och en plopp!
Efter avslutad kurs åkte vi hem och sonen såg framemot lite tv tittande och jag skulle baka eftersom jag hade fikat på planeringen på onsdagen (idag). Jag plockade fram grejorna jag skulle använda och då kom sonen in i köket och kliade sig så på magen! När jag drog upp tröjan var han alldeles full i röda utslag och stora blossor på magen och armarna. Han är ju nötallergiker så det var bara att ringa akuten! -....I med Betapred och in på en gång sa de! Ok , packa hundsaker och ringa äldsta dottern för att fråga om hon kunde vara hundvakt. In tillstan, hundleverans och så sjukhuset!

- Där var det jättemycket folk men vi behövde inte vänta så länge utan fick komma in och få medicin.
Hämta hunden och sedan blev det Donken för vi var ju hungriga som vargar och klockan var halv tolv! Hem och bädda ner sonen och sedan dax för bakning! Kl två var räkpajen. biskvikakan och smördegsrullarna klara! Dax för bingen!
Kunde inte sova för jag låg och kikade på sonens utslag. En del försvann och andra nya kom! Vid fyra slocknade jag men vaknade före sex och klev upp för att skära och paketera kakan och göra mig i ordning för jobbet!

KL 7.45 ringde mannen (som var bortrest) för att hör hur det är. Då hör jag en smäll, jag rusar in i badrummet med telefonen vid örat. Där håller sonen på att resa sig från golvet, vit som ett lakan i ansiktet! Han har svimmat! Ringde jobbet och sa att jag blev hemma någon timme för att se hur sonen mår. Ringde vårdcentralen för att be dem skriva ut betapred och antihistamin. Sköterskan tyckte vi skulle ringa barnmottagningen på sjukhuset. Ok sagt och gjort! Ringde dit och de sa att vi skulle komma in på en gång!

Skaffa någon som gick ut med hunden, leverera fikat till jobbet och bila in till sjukhuset med stackars sonen som var sååååååå trött efter den gångna kvällen och natten. 10 var vi framme och där kollades blodtryck, ekg, temp, blodprover m.m . Kl två fick vi beskedet att faran var över och vi kunde åka hem! Halv tre släppte jag av sonen hemma och fortsatte sedan till jobbet. Slutade halv fem och sedan bar det av hemåt för att laga middag.
Nu har jag diskat och nu ORKAR JAG INGET MER! Nu ska sonen och jag bara lata oss!

I morgon kommer min dotter hem från Örebro! Då ska vi hitta på nåt kul och på fredag kväll kommer alla mina barn och mågar hem på middag!

Gääääääääsp och kram

Kommentarer
Postat av: Nilla

Oj du verkar ha haft det tufft ..Hur är det med sonen nu? Läskigt..hoppas att han mår bättre kram

2008-09-24 @ 22:06:04
URL: http://fnilla.blogg.se/
Postat av: Fia

Åh fy vad otäckt! Blir han alltid så dålig när han har reagerat på nötter? Jag skulle bli livrädd om det blev så starka reaktioner.

2008-09-24 @ 23:18:06
URL: http://neverkeso.blogg.se/
Postat av: svintoflickan

men oj..vad hemskt..hade han fått i sig nöt alltså.

hur mår han nu..

vad orolig du måste blivit.

ta hand om er o ta de lugnt nu.

vad roligt att umgås hela familjen till helgen då.

nu ska jag sova.

kram till er !!

2008-09-24 @ 23:55:48
URL: http://svintoflickans.blogg.se/
Postat av: Jessica

Skönt att Stefan är bättre nu!



Får jag fråga hur i hela friden du kunde ställa dig och baka mitt i natten? Toka! Hade det varit jag hade jag köpt ett paket mazariner och lite kex på ica som kollegorna fick knapra på..



Sysn imorgon! Och stressa inte ihjäl dig! :)



Kram

2008-09-25 @ 10:20:05
URL: http://jessiegumman.blogg.se/
Postat av: Anonym

Åh fy vad otäckt med allergireaktionerna. Tacksam och lyckligt oerfaren på det området... Svårt att behöva oroa sig, man vet ju aldrig var det finns spår och rester av just nötter.



Sköt om er!

2008-09-29 @ 22:16:28
URL: http://helensvardag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0