Ikeamotståndare!

Ja jag är nog en sådan! Jag tycker det är jättemysigt att gå och flanera och kika på allting men att släpa och kånka hem allting, nej fy! OCH MONTERA IHOP SKITEN! Nej tacka vet jag en riktig möbelfirma som kommer hem till med grejerna och skruvar ihop och baxar på plats! Underbart!
Hjälpte nämligen ena dottern och skruva ihop en byrå!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! FY f-n
MALM Byrå med 3 lådor
Fast man får lite gemenskap på köpet förstås! Det blir både suckar,svordomar och gapskratt under tiden!

Jag vill bara säga en sak! Jag har en familj! Till den hör tre döttrar och en son,en man och en liten valp! Av naturliga skäl kan inte alla bo hos mig i mitt hus som jag skulle vilja utan de små växer ju upp och skaffar egna hem och familjer ! Då är det så svårt att veta vad som är lagom när det gäller att vara mamma!
När ska jag lägga mig i mina barns liv?
När ska jag råda?
När ska jag sätta ner foten och säga att det här accepterar jag inte som mamma?
Hur ofta kan jag hälsa på?
När blir jag jobbig?
Hur ofta kan jag ringa?
Hur ofta kan jag bjuda på middag?
osv, osv
Jag vill ju inte störa! Och ibland missuppfattas min försiktighet!

Min lilla familj krymper inom  väggarna i mitt hus. Rummen blir tommare och tommare. Nu är det bara mannen, en son och valpen kvar........................men i mitt innersta rum bor hela min familj! Jämt! Alltid! Och där blir familjen bara större och större, jag får ju så underbara mågar på köpet.

Och nu ska jag bli mormor också!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
   eller      

Åh vad spännande!!!!!!!!!!!!!!!!!!  



Kommentarer
Postat av: Jessica

Hehe, om jeansen lagas kan du gott va smaka på min gratäng.. :D



Som mamma har man rätt att lägga sig i sina barns liv! (ända till vi säger åt dig att sluta) :D

Så du får hälsa på precis hur mycket du vill, bjuda oss på middag hur många gånger du vill, råda, sätta ner foten, och ringa hur mycket du vill. Och jag har aldrig nånsin upplevt dig som jobbig! Tvärtom! :)

Skulle vi nån gång tycka att du är "jobbig" så säger vi nog till!



Ha en bra dag! (Det är mindre än två veckor till ultraljudet nu! Nu börjar jag bli nervös igen! )

2008-09-22 @ 07:50:57
URL: http://jessiegumman.blogg.se/
Postat av: MBip

Jag har precis kapat en liten bit till av navelsträngen. Det är nog så att navelsträngen försvinner aldrig helt och hållet, däremot töjs den lite i taget. Dotra mi har ju flyttat till Östersund och i börjat kändes det jättekonstigt men nu har jag börjat att vänja mig. Jag får mina kramskov och kommer nog alltid att drabbas av (hoppas jag). Gubben ska snart till Sundsvall och då tänker jag följa med men fortsätter till Östersund. Härligt att du snart får barnbarn!

2008-09-22 @ 11:22:36
URL: http://bippas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0