40000 poängare

Vilken födelsedag!
Vilken fest!
Vilket drag!

På sista april var några kompisar hos oss och vi satt och myste och gick en promenad och tittade på brasan . Kl 12 sprättades champagne och jag hurrades in i klubben!
image418

Kl 12.30 ringde min dotter och ropade: Grattis, hela olearys står upp och grattar dig nu! Åh vilket liv! men kul var det! Kl 03.30 ringde det igen och nu var det min yngsta dotter som grattade och sedan följde en timme på stan! Jag liggandes i sängen med telefonen mot örat och ständigt skrattande, mina döttrar i andra änden firandes sista april;)

1maj blev det inget fika på säng :(
Alla var för trötta men vad gjorde det ? Jag gjorde tårtor och dekorerade smörgåstårtor och sedan började det ......
Det ringde på fasta telefonen - på mobilen - det smsades - det ringde på dörren ja allt om vartannat! Jag har aldrig blivit så grattad i hela mitt liv!

Mitt på dagen kom alla mina barn och mågar och grattade!



Jag fick en underbar present.......en weekend på södra med övernattning i dubbelrum , trerättersmiddag , spa , Aroma massage , frukost och picknickkorg. Och bäst av allt, läs sista raden!!!! Snacka om himmelriket!image423

NU blev det en sväng till mamsen som blivit dålig under natten.Jag la mig i sängen bredvid henne och personalen tog kort på oss på min 50års dag!
Sedan blev det gomiddag och eftersom man får bestämma när man fyller år så blev det oxfilé med potatisgtatäng MUMS!
image424

På fredagen var det stora förberedelser!Det bakades snittar som var till välkomstdrinken, det kördes grejer som skulle upp till festlokalen, det bars stolar, dukades , gjordes bordplacering m.mDet jobbades hela dagen tills kl blev sen kväll, då sjönk vi ner framför tv och bara slappade en stund! Lördag morgon var det bara att sätta igång med förberedelser igen. Alla ungdomar som skulle hjälpa till på festen kom kl 12 .Det fixades tårtor.,gjordes förrätt, rullades tunnbrödrullar till vickning ,baren gjordes iordning och isen hämtades från macken!
Nu var allt klart och vi väntade på gästerna. Då sprättade vi en champagne och alla gick ut och vi skålade och tog kort i det otroligt vackra vädret!
Det blev fördrink, snittar, massor med blommor,presenter, mat, sång, tal, vin, öl, likör, frågeslinga (som handlade om mig)frågesport, dans, drinkar och karioki. VIlken härlig kväll(och natt)!
Kolla alla mina blommor!
   

Ja det ser ut som en trädgård här hemma:)
Ytterligare presenter:
Jag fick pengar (kanske ska satsa på ett växthus?)
presentkort på spa
presentkort på helkroppsmassage
presentkort på biosupé 2 st
Blomstercheckar för en massa pengar
presentkort på plantagen
en kanonfin glasljuslykta(en hög som det ska vara flytljus i
fyra svarta värmeljuslyktor på pinne som ska stickas ner i jorden
en kanonförskärare
En modernt designad maskrosupptagare
ja jag har säkert glömt en del ändå!

FESTEN
här kommer festen i bilder, den går ej att beskriva i ord!


Det var god mat, en massa surr och skratt, allsång, linedans,karioki ,dans, disco och alla hade tagit fram party
humöret!
Åh vilken fest!!!!!!!

Kommentarer
Postat av: Jessica

Vilka fina bilder! Ja det blev en riktig superkväll! :)

Kram kram!

2008-05-07 @ 12:19:35
Postat av: MBip

Åh, vad underbart roligt och mysigt ni verkar ha haft det. Fina minnen och bilder att ta fram senare i livet. Jättekul att du delar med dig. Ha det gott och en stor kram.

2008-05-07 @ 13:20:42
Postat av: Nilla

Oj oj vilken uppvaktning och en bra present ihop med döttrana...allergispruta lät intressant kanske ska fixa en sån till nästa vår..må så gott

2008-05-08 @ 14:41:18
Postat av: Anonym

ååå grattis..vilket kalas..vilka härliga bilder och vilken present !!!!!!!!
ja,du de är underbart med en liten dotter me..sa ju inann de inte spelade ngn roll men när jag väl fick henne kändes de kul att få även en tjej...å gissa om vi får mkt kläder.ler.
ha de så bra nu.
kram kram

2008-05-08 @ 19:09:02
Postat av: Fia

Grattis i efterskott! Det verkar som om du hade en fantastisk dag!

2008-05-08 @ 19:34:32
URL: http://neverkeso.blogg.se
Postat av: Ulla

Värsta firandet!!! Kan tro att du fortfarande går och myser av all den kärlek som du måste känna från dina nära och kära.

2008-05-08 @ 19:45:05
URL: http://www.ulla67.blogg.se
Postat av: Lotta

Grattis i efterskott !!!
Vilken härlig födelsedag du fick =)

Mamma o jag ska ha kalas ihop i sommar hade vi tänkt. Hon fyllde 55 i april o jag fyller 35 i oktober, så i midsommar är ju ganska mittemellan !!
Det får bli en 90-årsfest då !!

Ha de så jättegott !!
Jättefina bilder du hade med =)

2008-05-08 @ 23:57:08
URL: http://lisenj.blogg.se
Postat av: Malin

Ojojoj vilken fest!! Gud så roligt ni måste ha haft alltså! Så kul!! =D Underbart attt få se alla bilderna oxå=)

Här är det mer sura miner efter en massa kallduschar om starta upp företaget...Nu sitter allt fast och det står stilla i flera veckor framåt=(

Ha en harlig fredag=)

2008-05-09 @ 18:13:33
URL: http://majamelon.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0