springtime

Ja nog springer tiden i väg alltid! Så var det dags att fylla på frysen igen då! Ja allt var inte slut men framförhållning är bra:) oj oj oj det gick på 2100 kr men då har jag mat i 40 dagar + att det blir ju rester kvar ibland också!! Jag har delat och skurit en massa saker för att frysa in. Lite av maten : 3 kg köttfärs, ungnötslever, 2 korvringar, 4,5 kg skinka på rulle, 3 kg benfria kotletter, 1,5 kg fryst fisk, blodpudding, kycklinglår, 1 fryst kyckling, en massa grönsaker, en massa diverse matvaror. nu är dt bara att ta den maträtt som passar bäst för sinnesstäming och tid.
Matlistan? den kommer här:

lövbiff m pommes frites               avocadosoppa och mannagrynspudding                 pastasallad

brocolligratäng med skinka        köttbullar i tomatsås                                                      chili con carne
matjesill/potatis                            kyckling i grädde                                                             pangusfilé med äggsås
pangusfilé(stekt) med kall sås  kycklinglår med potatissallad                                      pizza
makaroner/korv                             korvstroganoff / ris                                                         parisare
korv i form med tomat o ost        skinkpaj med svamp o mosarellaost                       skinksås o makaroner
skinklåda                                        skinksallad                                                                    köttgryta (höst)
kotletter m stekt ägg                     sötsur köttgryta                                                              leverstuvning
spagetti med baconröra              äggnudlar med gorgonzolasås                                  varmkorv o mos
rostas med pot.gratäng               biffstek med lök                                                              bakad pot  skagen 
blodpudding                                   våfflor m skinka/ost                                                       rotmos o fläsklägg
isterband stuvad potatis               skinkpaj /mosarellaost                                               isterbandslåda spagetti/köttfärssås                      spenatsoppa m ägg / pannkaka                                korv/morotsstuvning     
fiskbullar      

I dag var det stavgång på träningen och det gick som en dans! Härligt nyduschad for jag och handlade och baxade in8 kassar mat i bilen och tog sedan en sväng på bolaget också! Lika bra att göra allt på en gång.
I morgon är ju jag ledig men gubben "måste" ha skjuts till jobbet (är på krogen just nu) så då passar jag på att klippa mig  kl 09,00 i stället sedan ska jag åka  och agera sällskapsdam en stund   tror jag både till Kents mormor som är 91 år och till mamma. Mamma kommer ju inte alltid ihåg att jag har varit där men hon blir ju glad för stunden i alla fall.     
Nu måste jag torka klart golven!
kram och natti natti!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0