härliga söndag?

Ja idag är det faktiskt en sån! Idag går den sista fotbollsmatchen av stapeln,samling om en timme! Sonen är tokladdad och jag med! Hoppas på vinst för då har de gått obesegrade genom serien. I går gjorde jag ett tokryck och putsade vardagsrumsfönstren och så fick jag hjälp av sonen att flytta växter från rabatten som jag ska ta bort. jag ska sätta buskar där i stället så blir det mindre rensning. Ringen som blev när vi monterade ner poolen den planterar vi i. Det blir säkert kanonfint till sommaren.
Oj då! Det blev ett långt uppehåll för nu är klockan 18.15 och matchen gick åt skogen men serien vann de i alla fall! KUL! Min "lilla" parvel blev träffad rakt i nyllet av en hård boll men han gned sig bara lite på näsan några gånger och fortsatte att spela. Han är hård grabben , han "råkade" dra ner en motspelare i dag igen så det blev frispark, . Jamen sa han: jag kom ju bara och sprang och skulle ta bollen och plötsligt var han bara där och då small det. Det finns absulut inget ont i pojken, han är världens snällaste och omtänksammaste, men han är hård att springa på i fotboll.
Det blev latmansmat den här söndagen också (haha). Idag blev det en kebabrulle, tänk att mat är så gott!

I går var jag på innebandymatch, det var a-laget som mötte gävle och det blev också förlust. Jädrans så nesligt men det var ju bara första matchen för säsongen så det hinner väl rätta till sig hoppas jag. Sonen skulle vara sargvakt så jag lastade bilen full med grabbar och åkte in och såg matchen. Har nog pratat lite för mycket och grejat och ordnat för nu blir jag tydligen lagledare för sonens innebandylag också.Men det är bara kul tror jag!
Nu ska vi gå och städa åt fiskarna så det får lite fint också!
125245-89
Skulle jag vilja säga till många så ta åt dig du som känner att det är riktat mot dig! ;)

Kommentarer
Postat av: Nea

Nej nu gäller det att skaffa sig en utbildning så man slipper denna skit, klarar inte av att vara croupier länge till...
Nej då jag går inte hem, jag har bil så det är lugnt, men vissa av oss croupierer har inget annat val eftersom vi sluter efter att sista nattbussen har gått...
Du skrev det där med lönen förra gånge, det är den som får mig att tveka jag ser hur mamma sliter varje dag och har själv haft praktik 6 månader på hennes jobb så jag vet ju vilket slit ni gör och att ni oftast enligt mig sliter hårdare än lärarna. så det det i alla fall ut där mamma jobbar. tycker att lönen borde höjas och även semsestern osv.

2007-09-24 @ 15:37:11
URL: http://linneagibbs.blogg.se
Postat av: Lillatanta

passar på att ta åt mej ,gullig vovve.han kanske blir fotbollsprofs grabben.ja mina tre verkar inte ha något större sportämne.kanske beror på arvet från föräldrarna hihi.tack för namnförslag till datorn ,har inte bestämt mej ännu ,men röstning pågår
kraaaaaaaaaaaaaaaam

2007-09-24 @ 23:17:26
URL: http://lillatanta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0