de tre musketörerna


Än var det inte slut! Nu blev det en tur till hantverkshuset i järvsö där det blev underhållning och även inköp av det kanongoda tunna knäckebrödet (ser ut som tunnbröd). Mitt i under underhållningen av vår guide Gösta ringde min mobil, jag svarade och Gösta som stod och pratade i mokrofonen ca 1m från mig kom fram och hälsade till den som ringde (min Sonja) jag räckte mobilen till honom så han pratade i både micken och telefonen samtidigt(stort skratt från alla) sedan gick jag ut och pratade klart. När jag stod där ute kom han som jobbad i cafeterian också ut pratandes i sin telefon, vi stod bredvid varandra och till slut undrade han om vi skulle byta telefon kanske, det kunde bli kul (ha,ha).
Överraskningen var Arne (rosen)Kvick som hade kommit dit bara för att sjunga för oss. Jag gick och pratade lite med grabbarna när de satt runt ett bord Micke (busschauffören),Gösta (från hantverkshuset) och Arne. De var jättetrevliga och Arne berättade en sann historia om honom och Snoddas för mig.
Jag filmade när Arne sjöng för oss och då kom han fram och la armen runt mig och kinden intill och jag fick sjunga med honom i mikrofonen och då filmade jag hela tiden mitt emot mig på svärfar, Jag kom ju på efteråt att jag bar hade kunnat vänt på kameran så hade jag ju filmat oss i stället,men men.




125245-82

Sedan drog vi hemåt och nu var alla glada och nöjda. Jag var trött men alla äldre runt omkring pratade och skrattade och verkade inte ett dugg trötta.

Nu måste jag ta och städa och framförallt DAMMA (gud vad dammigt allt är)  !
Sedan en sväng till mamsen och sedan måste jag ut i vebon och trava ved!
Kram på er alla och hoppas ni får en härligt häftig dag! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0