brr sa kasper när han såg en naken häst!

Ja det kan man säga efter den här dagen! Idag var stora poolborttagardagen! vi har tappat ur den i omgångar under hela veckan, men nu var vattnet under sista ventilen! Hur i h.vete kan man sätta den sista ventilen 2 dm ovanför botten i poolen? 2 dm vatten i en pool som innehåller 12,5 kubik vatten, det är många hinkar vatten det. Så det var till att ösa ,ösa ösa ösa och ösa, Till slut var det så pass lite vatten kvar så vi kunde lyfta bassängen lite så vi fick av några ben och kunde fälle ner lite av sidan och där hamnade ju jag för att trycka ner kanten. Stående mitt i en  flod av strömmande kallt vatten ca en meter bred i ca 2 timmar.  Efter att det blivit ganska tomt skulle hela bassängen skuras väggar och botten och när allt detta var klart.........
så kom vi på att vi kunde dra poolen över studsmattan så kunde regnet få strila över poolen ett tag Ptesseningarna hamnade över gungställningen och precis då fick vi lite främmande. Stefan och jag gick in och bytte till torra käder och sedan blev det en bella cecilia och ett glas rött. Mums!
Nu är jag varm och torr och jag sitter och kollar på Sverige - Danmark i fotbolll med ett glas cider!
See you tomorrow!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0