JULAFTON

GOD JUL på er alla!
Idag har jag namnsdag!

Har inte hunnit blogga just nåt för det har ju varit så mycket! Men nu så!
Ja nu är allt klart för i morgon!
Julgröten är förberedd. kastrullen står på spisen och risgrynen bredvid och skinkan är griljerad!
Kakorna är bakade! 7 sorter som alltid! och saffransbullar med mandelmassa och och smör o socker i och pärlsocker på!
image181

julgodiset är klart! knäck, ischoklad, nougat, kulor med mandelmassa/nougat doppade i choklad, fyllda dadlar med nutella/mandelmassa med whisky , rocky road choklad med salta nötter machmallows och dumlekola, minttryffel.



grisfötterna kokades i går kväll! likaså rörosten! köttbullarna gjordes för längesedan och har förvarats i frysen! Laxen gravade jag i förrgår!
Mitt julbord! Skinka, senap, äppelmos, grisfötter, kalvsylta, rödbetor, leverpastej, hamburgerkött med pepparrotsgrädde i, hemgravad lax, hovmästarsås, inlagd sill (egen) cherrysill (egen) vitlökssill, senapssill,pepparsalami,  ägghalvor med räkor, lammfiol, räkor,  janssons frestelse ,prinskorv, köttbullar, hårt och mjukt bröd, gräddost, en massa andra ostar, chokladpudding , glass/bär

Har jag glömt nåt? det har jag säkert!

GOD JUL och ha det jättehärligt allihopa!



Granen står så grön och grann i stugan........
image187
GOD JUL GOD JUL GOD JUL GOD JUL GOD JUL GOD JUL GOD JUL GOD JUL GOD JUL GOD JUL GOD JUL

Kommentarer
Postat av: annebelle

Det där kakfatet ser underbart ut! Rullrån, vackra och goda. Jag fick mammas järn i år, hon kommer inte att göra fler rullrån men hon var en mästare när det begav sig. jag får börja öva. :-)

2007-12-27 @ 23:28:05
URL: http://annebelle.blogg.se
Postat av: Lillepip

Oh!!vad redig du var,en riktig matmamma,hehe...god fortsättning!!pip

2007-12-29 @ 22:58:31
URL: http://www.lillepip.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0