just nu

har jag skjutsat sonja till bussen,druckit kaffe och ätit onyttigt rostat bröd med marmelad,bloggat lite. Nu ska jag bädda och sedan ska jag plocka svartvinbär ( Vi har 6 st dignande buskar) sedan blir det saft och gele av alla bären (nej lite spar jag att göra likör av,mums).
 Madde kommer sedan mitt på dagen och på e.m kommer min kollega Lisa med sina två små tjejer och badar i poolen. Det är fullt upp och jag håller med Jessica om att det är härligt att leva just nu ( fast det är det ju nästan alltid) hopplöst positiv som jag är, på gott och ont!
hare gött ni också!;)
Förresten i går kväll gjorde jag matlista och nota för 22 dagar framåt! Ett tips till er alla, det är så skönt att aldrig behöva fundera över vad man ska äta utan det är bara att plocka från listan och alla ingredienser till allting finns hemma. Det är bara typ mjölk,fil och grädde m.m som behöver handlas mellan storhandlingarna. Och det blir mycket billigare också och det finns så många bra inspirationskällor att ta till om man vill när man gör matlistan. Har gjort så här i nästan alla år och skulle aldrig kunna springa och handla varje dag. Det är sånt slöseri med tid!
Killevippen!

Kommentarer
Postat av: Jessica

Gud vad du bloggar! Jag hinner knappt med! Men det är himla bra för då har jag nåt att läsa på dagarna :)
Vill himla gärna ha lite saft o gelé av dom där svartvinbären som du skulle göra.. Bara så du vet..! :) Finns det nåt bättre än hemmagjord saft o kanske en nybaktg bulle till? Nepp, skulle inte tro det! =)
Ha en bra dag :) Kram

2007-08-15 @ 12:41:57
URL: http://jessiegumman.blogg.se
Postat av: från förr

Jag slutförde min matlista för hela hösten (m - f) i går. Nu behöver jag inte fundera över middagar..otroligt skönt. Jag trodde jag var ensam om denna smarat lösning.
Men vem gör på samma sätt...givetvis du min vän

2007-08-19 @ 13:25:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0