en upp och ner värld

Ja, en ny dag och humöret är lite bättre som tur är! Solen skiner och svartvinbären väntar! Ja precis. de är inte inplockade än! Lat eller brist på tid , det beror på hur man ser det och vilka prioriteringar man gör!
Sitter och funderar över bredbandstelefoni  digitaltv och bredband från samma leverantör. Vilken djungel!Särskilt om man blond också som jag är! ;) ja ja det löser sig nog, men jag vet ju att det är jag som får koppla in allt själv eftersom resten av familjen inte ger sig i på sånt!

en lite fin historia kanske? Håll till godo!

fröken:
- Ok Bertil får vi höra. Han harkalade sej.
- Jag gick nere på stranden och ströva och vågorna slog ända upp i röva. Beril och alla barnen skrattade, men inte fröken. jag hade inte tänkt mig sådana där rim sa hon, är det ingen annan som kan? Du Britta kan väl?
- Ja sa Britta, jag gick nere på stranden och titta och vågorna slog Ända upp till....till knäna.
- Men det rimmar väl inte, sa fröken.
- Nä, jag vet, men det gick inte så höga vågor den dan

Nej nu dyker jag in i svartvinbärsbusken!
ha en bra dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0