Nu så!

ja så var vi inne igen!

Efter en heldag i trädgården , gud vad roligt det är att rensa och göra fint. Jag har gjort fint runt lyktstolpen och rensat min rosenrabatt. Lagt på ny jord blandat md kogödsel och rosgödsel . Förra året såg jag att det kom upp en nyponros ur samma planta som min nyinköpta fina ädelros, och den växte och tog över hela plantan. I år har den växt så den säkert är metern  hög ochj den har växt in i den nya lilla rosen så det inte går att ta i sär den. Jag beslöt mig för att gräva upp hela ski........en. Vilka rötter!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Nu får jag köpa en ny vacker ros på vårmässan i morgon!



Nu  är det bara stora rabatten kvar 12*1,5 meter bara! Gjort på en kafferast,eller?
Men kul är det!
När jag var klar bar det i väg in till köket   , lövbiff med lök,stekt potatis och kanongod sallad och ett glas vin!

När det var fixat och alla var mätta så gick Kent och tittade på hockey och Stefan och jag sjönk ner i Sonjas säng med godis,vin och dricka för att titta på postkodmiljonären, men vad hände?
En massa liv i hallen och in ramlade Kent och Eva ! En snabb fika och sedan en tur med oldsen, Gud vad härligt! V 8 mullret!



lite mörk bild men det blev ju mörkt innan vi kom hem:)

Nu är det natti natti för i morrn bär det av ut trägården igen och sedan ska Stefan på innebandyavslutning och jag på Vårmässa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Sov sött!

Kommentarer
Postat av: Jessica

Hittade du nåt roligt på vårmässan?? :) Skönt att ni kom förbi o hälsade på så man fick fördriva lite tid o så slapp jag ju äta lunch själv oxå!
Vad önskar sig damen i födelsedagspresent då? :) Kram!

2007-04-29 @ 21:39:25
URL: http://jessiegumman.blogg.se
Postat av: mamsen

jadu,ingen aning men har sagt att jag blivit bjuden av er på grease. presentkort på trädgården kanske? Vill ha ett växthus,en damm med vattenfall,en trädgårdsmästare (en snygg en) äppelträd,päronträd,plommonträd,15 plantor av en ständigt blommande låg röd växt, en middag, ett par nya byxor, en ny jacka ja det mesta önskas nog :) men mest att ni ska må och ha det bra!!!!!
Nu ska jag natta! jobbar mellan 8-16 i morrn (studiedag) sedan bjuden till kent och eva.kul! Köpte 8 rosa pelargoner på mässan ;)

2007-04-29 @ 22:56:02
URL: http://supermamma.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0